Posted by : Jobseekers Rabu, 8 Januari 2014


Kita bakal mengucapkan selamat tinggal kepada era sistem infotainment kereta yang bosan bila mana sekarang Google, NVIDIA, Audi, General Motors, Honda dan Hyundai sudah pun membentuk satu pasukan bekerjasama dalam mencipta Open Automotive Alliance. Direka untuk membawa sistem operasi popular, Android, Open Automotive Alliance merupakan “satu platform asas yang akan mendorong inovasi dan menjadikan teknologi di dalam kereta lebih selamat dan lebih mesra pengguna.”

Menurut Naib Presiden Kanan Android, Chrome & Apps di Google, Sundar Pichai, “Jutaan manusia sudah pun arif dengan Android dan menggunakanya setiap hari. Oleh itu, memperkenalkan platform Android ke dalam automotif akan memberi peluang kepada pemandu lebih fokus kepada pemanduan, dek kerana sudah biasa dan lancar serta arif dengan teknologi yang dibangunkan integrasi bersama Andriod.”

Model pertama dengan integrasi Android dijangkakan dilancarkan tahun ini
Spesifikasi mengenainya masih lagi kabur, namun pada ketika ini, Open Automotive Alliance berkata dijangkakan model pertama yang akan berintegrasi dengan Android menjelang akhir tahun ini. Sama-samalah kita nantikan bagaimanakah rupa bentuk, serta ciri-ciri yang bakal ditawarkan Open Automotive Alliance.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -