Posted by : Jobseekers Rabu, 7 November 2012


KUALA LUMPUR: Walaupun ditetak dan cuba ditikam empat lelaki bersenjatakan parang, Wan Mohd Faizal Wan Mohd Najib, 24, yang kini menerima rawatan bersyukur kerana terselamat selepas mempertahankan diri habis-habisan daripada dibunuh suspek.

Katanya, ketika kejadian, seorang daripada suspek cuba beberapa kali menikamnya, namun dia sempat mengelak dan menendang suspek.


Menceritakan apa yang berlaku pada Ahad lalu, Wan Mohd Faizal berkata, sebelum kejadian, dia bertemu dan minum dengan seorang rakannya, namun ketika ingin pulang, rakannya itu mengajak berjumpa seseorang berhampiran sebuah restoran di Seksyen 6, Wangsa Maju, kira-kira jam 10 malam.

“Sebelum kejadian, rakan saya ajak jumpa dan minum. Ketika saya mahu pulang, rakan saya itu mengajak saya menemaninya bertemu seseorang berhampiran sebuah restoran di Seksyen 6 Wangsa Maju, dan saya ada terdengar dia bercakap di telefon memberitahu lokasi kami berada ketika itu.


“Beberapa minit kemudian, saya diserang empat lelaki yang semuanya memegang parang dan mahu menetak serta menikam saya. Saya cuba mempertahankan diri dengan menendang mereka sebelum melarikan diri,” katanya ketika ditemui, semalam.


Menurutnya, dia difahamkan rakan yang bersama dengannya itu melarikan diri sebaik mangsa diserang selain turut menggunakan nama seorang lagi rakannya dikenali ‘Botak’ bagi mengaburi mata mangsa kononnya Botak menjadi dalang insiden itu.

Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, setakat ini seorang lelaki berusia 29 tahun ditahan di Gombak, pagi semalam bagi membantu siasatan.


“Tangkapan dibuat awal pagi tadi (semalam) di kediaman lelaki berkenaan di Gombak dan polis kini memburu tiga atau empat suspek yang dipercayai terbabit dengan kes itu.

“Suspek kini direman sehingga Selasa depan dan kita harap dengan tangkapan berkenaan dapat membantu polis dalam mengenal pasti suspek yang melakukan serangan terhadap mangsa,” katanya ketika ditemui di sini, semalam. Katanya, mangsa kini sudah sedar dan polis sedang menunggu masa yang sesuai untuk mengambil keterangan daripadanya dengan lebih teliti selain tidak mahu mengganggu proses rawatan mangsa.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -