Posted by : Jobseekers Selasa, 31 Disember 2013


Bandar-bandar di China sedang diselimuti jerebu toksik dengan tahap pencemaran udara yang mampu memberhentikan (menutup) tempat-tempat utama kapitalis seperti Beijing. Sudah tentu , dengan pencemaran seteruk ini, ramai ingin menaiki kereta berbanding motor , tetapi ia akan menambahkan lagi kadar pencemaran . Dalam langkah menerapkan aktiviti berkongsi kereta (carsharing ) di China, Kandi Technologies Group mengatakan kenderaan kecil elektrik milik syarikatnya boleh menjadi salah satu penyelesaian masalah pencemaran di bandar Hangzhou, yang terletak kira-kira sejam perjalanan (menaiki kereta) dari Shanghai.

Kandi menghasilkan kereta elektrik kecil , yang kelihatan seperti kereta Smart , yang boleh pergi sejauh 75 batu sekali cas dan mencapai kelajuan tertinggi sehingga 50 batu sejam. Kereta-kereta elektrik Kandi ini di disimpan dalam garaj tempat letak kereta yang berupa seperti mesin penjajaan (vending machine) gergasi dan boleh disewa untuk $ 3.25 sejam. (Sila tonton klip video di bawah)

Melalui usaha samanya dengan Geely Automotive, Kandi merancang untuk membina 750 garaj seperti ini di Hangzhou dalam tempoh empat tahun akan datang. Ini akan disokong oleh kerajaan China dan usaha sama 50-50 Kandi dengan Geely Automotif. Jika rancangan ini berjalan dengan lancar di Hangzhou , model perniagaan ini boleh diperkenalkan di bandar-bandar China yang lain dan wilayah besar seperti Shanghai , Shandong dan Hainan.

Geely dan Kandi memulakan usaha sama mereka pada awal 2013 dengan pelaburan awal sebanyak satu bilion yuan (kira-kira $ 160,000,000 AS). Idea ini adalah untuk penyelidikan, pembangunan, pengeluaran dan pemasaran kereta elektrik, dan projek mesin layan diri/vending machine kereta ini mungkin boleh menjadi sesuatu yang popular di masa akan datang.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -