Posted by : Jobseekers Sabtu, 7 Disember 2013

CarMD di Amerika telah mengeluarkan Indeks Kesihatan Kenderaan Tahunan yang ketiga , yang mana bagi 2013 dikesan kekerapan dan kos pembaikan untuk masalah “check enjin” (ingat nukilan mengenai makna lampu indikasi di dashboard?) di mana 119 juta kenderaan yang dibina antara 2003 hingga 2013. Bagi dua tahun pertama indeks tersebut, Toyota menduduki tempat di bahagian atas senarai, tetapi keputusan tahun ini melihatkan Hyundai berpindah ke nombor satu , menolak Toyota turun satu anak tangga.

Menurut CarMD, kenaikan pembuat kereta  Korea ini  ke atas telah didorong oleh kekerapan pembaikan kereta yang rendah. Toyota adalah kedua di bawah Hyundai bagi frekuensi pembaikan paling rendah, tetapi Toyota juga mempunyai kos purata tertinggi pembaikan. Kedua-dua penilaian Toyota dan Hyundai jatuh tahun ini, tetapi Toyota telah menerima pukulan yang lebih teruk, yang juga adalah salah satu penyebab Hyundai mendapat ranking teratas tahun ini.

Walaupun Hyundai adalah pengeluar teratas dalam indeks, 2012 Toyota Camry adalah kenderaan terhebat di Amerika. Bagi Hyundai pula, wakil terbaiknya adalah 2010 Elantra ( di belakang tiga model Nissan dan empat model Toyota ), yang berada di tempat nombor lapan . Hyundai mempunyai enam kenderaan lain dalam 100 teratas.

Sepuluh Pengeluar teratas adalah Hyundai (No. 1 ), Toyota (No. 2) , GM (No. 3) , Chrysler (No. 4) , Honda (No. 5), Ford (No. 6), Nissan ( No. 7) , Kia (No. 8), Volkswagen (No. 9) dan Mitsubishi (No. 10).




Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -