Posted by : Jobseekers Jumaat, 25 Oktober 2013

Perlahan-lahan Kia mengorak langkah daripada pembekal peralatan pengangkutan murah kepada pembuat kereta premium. Bagi menolak naik jenamanya di pasaran, laporan menunjukkan firma Korea Selatan ini bakal membina sebuah kereta berdasarkan konsep GT nya yang dramatik.

Kajian reka bentuk coupe empat pintu ini dihebahkan di 2011 Frankfurt Motor Show, Jerman. Ia dibina di atas seni bina pacuan roda belakang dan mempunyai badan yang sangat beralun. Ia mungkin mula dijual pada tahun 2016.

Konsep ini telah disokong oleh enjin 3.3 liter suntikan terus turbo V6 yang menghasilkan 395 HP. Enjin kereta telah dipadankan dengan transmisi lapan kelajuan automatik yang maju.

Dikatakan versi pengeluaran kereta ini masih mempunyai bentuk badan menarik coupe empat pintu, tetapi akan kehilangan enjin V6 nya. Sebuah enjin sederhana turbo empat (turbo four) mungkin akan menjadi pilihan. Powertrain alternatifnya juga berkemungkinan berbeza; sama ada sistem diesel atau hibrid.

Adakah ini “underdog” Kia ini mempunyai kekuatan yang cukup untuk bersaing dengan kereta seperti A7 Audi, Mercedes-Benz CLS-Class atau BMW 6 Series Gran Coupe? Siapa tahu. Akan tetapi, apa yang pastinya, apabila GT ini berada di dalam pasaran, harganya pasti lebih murah daripada pesaing-pesaingnya.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -