Posted by : Jobseekers Rabu, 16 Oktober 2013

DETROIT – General Motors berkata ia akan menawarkan sistem bantuan telematik suara yang diaktifkan oleh Siri milik Apple dalam enam lagi nameplates Chevrolet. GM mula menawarkan Siri dalam Chevrolet Spark dan Chevrolet Sonic yang dilengkapi dengan sistem telematik Chevrolet MyLink pada bulan Februari yang lepas

Siri boleh didapati di semua model 2014 Chevrolet SS dan Chevrolet Volt , pada tahap trim LT dan LTD daripada Camaro, Cruze, Equinox dan Malibu , kata jurucakap GM .

Chris Perry , naib presiden pemasaran Chevrolet AS, katanya dalam satu kenyataan bahawa aplikasi ini dilengkapi dengan ciri-ciri Chevrolet MyLink dan ” keupayaan sedia ada untuk membantu menyampaikan satu pengalaman memandu yang luar biasa. ”

Pemandu boleh mengaktifkan Siri dengan menekan butang pada stereng , maka mereka boleh menentukan arahan (command).

Melalui Chevrolet MyLink , Siri membolehkan pengguna untuk membuat panggilan , pilih dan memasang muzik, mendengar dan mengarang mesej teks, mendapatkan bantuan GPS dan menggunakan fungsi Siri yang lain melalui Bluetooth atau melalui port USB.

Talaan Eye Free Siri ini mengurangkan gangguan perhatian pemandu dengan menjaga skrin iPhone daripada menyala apabila kenderaan sedang bergerak.

Siri memerlukan akses internet dan boleh didapati di iPhone 4S , 5, 5c dan 5S ; iPad generasi ketiga dan keempat ; mini iPad dan iPod sentuh generasi kelima.

GM bukan satu-satunya pembuat kereta yang menawarkan perisian Siri seperti ini. Honda menawarkannya sebagai pilihan, yang dipasang oleh pengedar, pada Accord 2013, Acura RDX dan Acura ILX . Pembuat kereta lain yang sedang merancang untuk menawarkan Siri termasuklah BMW, Mercedes -Benz , Toyota, Audi, Chrysler dan Jaguar Land Rover.

Bagaimana? Teruja dengan adanya Siri dalam kereta anda? Masalah rakyat Malaysia dalam penggunaa Siri ialah sebutan Bahasa Inggeris (atau Singlish) yang rata-rata tidak boleh difahami oleh Siri, dan membuatkan rakyat Malaysia kurang menggunakannya. Apa pendapat anda? Kongsikan pengalaman anda menggunakan Siri di ruang komen di bawah. Sementara itu, mari lihat video penggunaan Siri di dalam Chevrolet Sonic!

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -