Posted by : Jobseekers Khamis, 17 Oktober 2013

Laporan terbaru dari Australia’s Drive mengatakan model generasi baharu Mazda 3 MPS ( Mazdaspeed 3
MPS) akan menerima susunan sistem pacuan semua roda. Jelas dapat dilihat, inilah model yang akan dikeluarkan Mazda dalam menandingi Volkswagen Golf VII R, Mercedes-Benz CLA 45 AMG yang baru sahaja dilancarkan, serta model-model ‘hot’ lain di dalam kelasnya.




Takeo Mariuchi yang merupakan timbalan pengurus bagi program model tersebut berkata, generasi baharu Mazda 3 menggunakan platform yang sama seperti CX-5 yang mana ini menjadikan model tersebut boleh menerima varian pacuan semua roda. Beliau juga turut menambah, “jika dilihat dari sudut teknikal, ianya bukan sesuatu yang sukar untuk memasang sistem pacuan-empat-roda.”


Mazda 3 MPS sebelum ini menggunakan enjin turbo 2.3 liter, menghasilkan 263 kuasakuda; di pacukan ke roda hadapan. Jika model baharu ini dipasangkan susunan pacuan semua roda, ianya bukan sahaja meningkatkan cengkaman malah kita boleh jangkakan, para jurutera Mazda mampu menambah dan meningkatkan lagi kuasa yang ada pada generasi MPS sedia ada.

Awal tahun ini, rumor ada mengatakan yang model ini kemungkinannya bakal dilancarkan Disember ini, namu berita dan laporan tersebut masih belum dapat dipastikan.


Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -