Posted by : Jobseekers Sabtu, 29 September 2012



Tamsyn Vohradsky mengangkat iPhone 5 selepas menjadi orang yang pertama membeli Smartphone Apple yang baru di Komplek Sydney, Australia, pada Jumaat, September 21.

Seperti biasa Apple mengadakan upacara tahunan seluruh dunia iaitu siapa yang akan menjadi juara pembeli yang iPhone 5 yang pertama. Beribu ribu peminat semalaman berbaris panjang di luar kedai-kedai runcit Apple seluruh dunia untuk menjadi juara.

Pemandu lori dari Jonesboro, Georgia, berkata dia berbuat demikian untuk setiap jualan telefon pintar bahawa Ketua Pegawai Eksekutif Apple Steve Jobs diperkenalkan kepada dunia pada tahun 2007.

"Saya telah melakukannya sejak Satu Hari," Horton berkata. "Ia adalah pengalaman yang lebih daripada apa-apa. Ia hanya berlaku untuk menjadi telefon paling hangat di pasaran."
Dekat di depan garis kira-kira 200 orang pagi Jumaat, Horton berkata dia mendapat bernilai kira-kira satu jam tidur manakala memenuhi kawan-kawan baru dari apa yang dipanggil "keluarga bawah."
Peminat Tokyo beratur untuk 5 bawah

Pada pukul 8 pagi waktu tempatan di seluruh AS, beribu-ribu yang menghabiskan masa berjam-jam menunggu dalam barisan telah disambut dengan sorakan sebagai Apple kedai-kedai dan peruncit yang lain mula menjual telefon baru.Lebih daripada 800 orang sudah di garis luar perdana kiub kaca kedai Apple di Fifth Avenue di New York City oleh masa kedai dibuka pagi Jumaat. Berpuluh-puluh orang di sana telah berada di barisan sejak Isnin.
Conan menunggu iPhone 5

Permintaan awal untuk telefon, sekurang-kurangnya di Amerika Syarikat, muncul untuk menjadi lebih kuat berbanding model sebelumnya. Seorang penganalisis dianggarkan bahawa berdasarkan tuduhan di Apple Kedai di New York, Boston dan Minneapolis, garis Jumaat, secara purata, 83% lebih lama daripada mereka untuk iPhone 4S Oktober lepas.
Mereka pembeli bawah (atau "fanboys" dan "fangirls" kerana mereka sedang dipanggil oleh peminat kurang menyokong teknologi) di Amerika Syarikat tidak yang pertama, walaupun.

Kerumunan pembeli berbaris di luar kedai Apple di Sydney, Australia; Tokyo, London; Paris dan Munich, Jerman, di kalangan bandar-bandar lain di mana telefon terus dijual.

Beratus-ratus pelanggan sejuk dan letih tetapi teruja berbaris di luar kedai Apple pada pagi Regent Street London Jumaat. Ramai telah menunggu di luar kedai sepanjang malam tanpa makanan atau apa-apa untuk duduk di atas, tetapi konsensus umum seolah-olah untuk menjadi yang mudah telah berbaloi.
"Saya telah menunggu sejak tengah malam, jadi 12 jam sekarang," kata Fahir Wardak, seorang pelajar 21 tahun. "Saya tidak benar-benar dimakan tetapi ia tidak begitu sejuk dan saya telah mendapat beberapa teh sekarang supaya ia mengapa."
Dan mengapa 12-jam menunggu beliau perlu? "Saya sudah mendapat iPhone 4S dan MacBook Pro jadi ia seperti mempunyai koleksi yang benar-benar," katanya."Anda hanya mahu untuk menyimpan pergi bersama-sama dengan ia."
"Saya sebenarnya dari Kanada dan hanya terlepas penerbangan pulang saya berada di sini," kata seorang lagi pelanggan London, Mohammed Farooqi, seorang pelajar 19 tahun. "Saya tidak pasti berapa banyak ia akan kos saya untuk mendapatkan penerbangan baru tetapi melihat sebagai iPhone sebelumnya adalah begitu besar saya pasti berfikir ia akan menjadi berbaloi."
Yang lain adalah kurang teruja menunggu semalaman bagi versi keenam telefon pintar ikonik Apple.

"Saya berada di sini selama kira-kira 11 jam tetapi barisan disimpan bergerak, jadi saya tidak boleh pergi ke tidur," kata pelajar Luna Zhang, 20. "Saya terpaksa mengambil cuti kerja untuk datang ke sini dan benar-benar ingin sekarang bahawa saya hanya mengarahkan secara online."
Walaupun hujan pagi di Tokyo, beratus-ratus pelanggan bersemangat yang berbaris di luar kedai Apple di daerah Ginza membeli-belah di bandar ini.Kakitangan kedai diedarkan payung kepada pelanggan yang menunggu, sesetengah daripada mereka datang sukan cat muka untuk meraikan majlis itu.
Evolusi iPhone

"Ia hampir seperti perayaan, orang yang hanya berkhemah di pusat di Ginza, hanya minum dan bermain dan bercakap antara satu sama lain," kata Taiyo Nakashima, seorang pereka 34-year-old Web. "Ia tidak benar-benar hanya membeli telefon; ia hanya menikmati parti itu, benar-benar."
Di Sydney, pelanggan berkhemah di khemah-khemah dan kerusi lipat. Cheers meletus apabila pintu kedai dibuka.
Todd Kaki memberitahu CNN affiliate Rangkaian Sepuluh bahawa beliau menunggu selama lebih daripada 70 jam untuk mendapatkan iPhone pertama di Australia dan mengkaji semula ia dalam talian.

Mengumumkan 12 September, iPhone 5 ciri-ciri skrin yang lebih besar, kerangka ringan dan langsing, pemproses yang lebih cepat dan, untuk pertama kalinya, sambungan wayarles 4G LTE.

Jika segelintir penulis berteknologi belum yakin dengan ciri-ciri komputer, yang tidak diterjemahkan ke dalam kekurangan kepentingan pengguna.

Apple mengambil 2000000 pra-pesanan untuk telefon dalam tempoh 24 jam pertama mereka minggu lepas, dan beberapa penganalisis berkata mereka fikir ia boleh menjual lebih daripada 10 juta menjelang Isnin.

Itu jumlah hari pertama adalah dua kali ganda bilangan bawah perintah pra-4S syarikat mengambil tahun lepas, dan Jumaat awal perkapalan tarikh cepat ditolak ke belakang. Orang yang pra-memerintahkan telefon sekarang, atau berbuat demikian dalam beberapa hari lepas, boleh menunggu lebih daripada tiga minggu untuk telefon mereka ke kapal.
Telefon akan melancarkan 22 negara-negara yang lebih pada 28 September.

{ 1 comments... read them below or add one }

  1. jangan nak google translate sgt blh tak.. haha..

    BalasPadam

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -