Posted by : Jobseekers Khamis, 10 Januari 2013


Lotus Cars Malaysia secara rasminya membuka pusat dan bilik pameran perdana pertamanya di Malaysia, yang berada di lokasi strategik di Sungai Penchala, Kuala Lumpur. Bersempena dengan majlis pembukaan itu, Lotus turut memperkenalkan dua model baharunya untuk pasaran Malaysia, Lotus Exige S dan Elise S.

Majlis perasmian pembukaan tersebut telah dirasmikan oleh Penasihat Proton yang juga mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, dengan diiringi oleh Dato’ Sri Haji Mohd Khamil Jamil, Pengerusi Eksekutif Proton. Lotus Group Plc merupakan anak syarikat milik penuh Proton Holdings Berhad, syarikat automotif nasional yang ketika ini dimiliki oleh DRB-Hicom.


Menurut Lotus, pembukaan pusat dan bilik pameran perdananya di Malaysia itu merupakan sebahagian daripada pelan pemulihan yang dirancang oleh DRB-Hicom, dengan jangkaan akan diselesaikan sepenuhnya dalam tempoh dua tahun akan datang. Pusat Lotus berkenaan bakal menawarkan pengalaman lengkap dengan kelengkapan bilik pameran, blok interaktif pelanggan dan pusat servis yang turut membolehkan pelanggan mendapatkan alat ganti untuk kereta Lotus mereka.

Mengenai kedua-dua model baharu yang dilancarkan, Lotus Exige S ditawarkan dalam dua varian iaitu roadster dengan harga RM452,030, sementara varian coupe dijual pada harga RM467,230. Lotus Elise S pula ditawarkan pada harga RM332,300. Setakat ini Lotus Cars Malaysia meletakkan sasaran untuk menjual antara 100 ke 200 unit kereta Lotus di pasaran Malaysia.







Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -