Posted by : Jobseekers Selasa, 23 Oktober 2012


PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (Kafa) akan menunaikan janji mereka untuk menghadiahkan lot tanah kepada barisan pemain The Red Warriors (TRW) selepas mereka berjaya menjulang kejuaraan trebel musim ini.

Naib Presiden Kafa, Rosmadi Ismail berkata, bagaimanapun pihaknya masih belum membuat keputusan mengenai lokasi lot tanah yang akan diberikan kepada pemain atas kejayaan tersebut.

Menurutnya, keputusan mengenai lokasi lot tanah berkenaan akan diputuskan dalam mesyuarat pengurusan sebaik sahaja Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa pulang daripada mengerjakan haji pada hujung bulan ini.

"Buat masa ini Kafa sedang mengenal pasti lokasi terbaik untuk dijadikan lot tanah bagi diagihkan kepada barisan pemain The Red Warriors.

"Kita akan tunaikan apa yang telah dijanjikan kepada pemain sebagai menghargai pengorbanan yang dicurahkan oleh mereka sepanjang kempen Liga Malaysia (Liga M) musim ini," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Tambahnya, kejayaan merangkul kejuaraan trebel ini cukup manis, dan ia akan menjadi sejarah yang akan dikenang sampai bila-bila oleh pemain dan penyokong Kelantan.

Pada 16 Oktober lalu, akhbar melaporkan bahawa Kafa akan menghadiahkan lot tanah kepada barisan pemain skuad The Red Warriors sekiranya mereka berjaya merangkul tiga kejuaraan termasuk Piala Malaysia.

Perkara tersebut diumumkan oleh Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa dalam majlis perjumpaan dan pembahagian bonus kepada pemain skuad Kelantan selepas mereka layak ke perlawanan akhir Piala Malaysia musim ini.

Difahamkan, setiap lot tanah tersebut dianggar bernilai antara RM60,000 hingga RM80,000 dan dijangka akan menelan perbelanjaan keseluruhan RM2 juta.

Kelantan menutup saingan Liga M musim ini dengan bergaya apabila menjulang tiga kejuaraan iaitu Liga Super, Piala FA dan Piala Malaysia, sekali gus melakar kejayaan terbesar dalam sejarah bola sepak di negeri berkenaan.


Kosmo

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -