Posted by : Jobseekers Khamis, 21 Februari 2013



Shah Alam: Cadangan kerajaan negeri untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) selepas sambutan Chap Goh Mei, Ahad ini sudah disembah maklum kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, baginda mahu pengumuman pembubaran itu dibuat dengan penuh tertib dan teratur serta mengingatkan kerajaan negeri hanya membuat pengumuman berkenaan apabila segala keputusan sudah dibuat.


“Sultan tidak halang pembubaran DUN sebab itu sudah termaktub dalam undang-undang. Jadi, saya terima titah tuanku supaya pilihan raya mesti dibuat dengan betul. Saya sudah berjanji dengan Sultan Selangor yang menitahkan supaya saya tidak mengumumkan pembubaran ini sehingga diputuskan. “Selain itu, saya sudah memberi penjelasan kepada tuanku, saya tiada halangan kalau pilihan raya negeri ini dilakukan sama dengan pilihan raya yang diputuskan Kerajaan Pusat,” katanya selepas mesyuarat Exco kerajaan negeri, semalam.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -