Posted by : Jobseekers Selasa, 19 Februari 2013


Untuk pasaran UK, Toyota secara rasminya memperkenalkan model sport coupe Toyota GT86 dalam versi berprestasi dengan kelengkapan dan gaya asli TRD (Toyota Racing Development).

Hanya 250 unit akan dikeluarkan, dalam kedua-dua varian manual enam kelajuan dan automatik. Jualannya bermula pada 1 Mac dengan pilihan dua warna Pearl White dan GT86 Black. Harga OTR ialah £31,495 untuk manual dan £32,995 untuk automatik.


Antara pakej TRD yang dibekalkan seperti rim aloi TF6 18 inci, skirting depan dan sisi, spoiler bampar belakang, sistem ekzos berkembar empat dengan tahap respon pantas dan diffuser belakang untuk meningkatkan kestabilan ketika pecutan.

Sentuhan TRD turut melibatkan penggunaan penutup radiator berjenama dan penutup pengisian bahan api, sementara di bahagian dalam ruang kabin memperlihatkan kehadiran tuil gear terbaru TRD.


Kesemua item tersebut merupakan penambahan di samping peralatan asal mengikut spesifikasi GT86 seperti senarai berikut: HID headlamps, front fog lamps, limited slip differential, Smart Entry and Start, dual-zone climate control, analogue dials and meters, drilled aluminium pedals, sports seats, scuff plates, cruise control and the Toyota Touch multimedia system.

Pecutan dari 0 ke 100 km/j dan kelajuan maksimum tidak berubah kepada angka 7.7 saat dan 225 km/j untuk versi manual, dan 8.4 saat dan hampir 210 km/j untuk versi automatik.

Menurut Toyota, terdapat sedikit perubahan dalam penggunaan bahan api dan emisi: 192g/km dan 34.9mpg untuk manual dan 181g/km dan 36.2mpg untuk automatik (all figures official combined cycle).







Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Perfume

ads

Popular Post

Blog Archive

Jangzintthereds. Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Pingster

Search Here

- Copyright © Havocder -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -